Monday, June 27, 2011

antara cinta dan harapan.... :(

Antara cinta dan harapan..mana sebenarnya yang dia nak beri pada aku...aku tak suka kan harapan tapi aku ingin memiliki cinta...harapan....aku dah banyak sgt berharap dalam hidup ni...bukan maksud aku tak blh harap ngn diri sendiri..but when ader people yang bagi harapan... n said will give me dis dis bla bla n bla...aku teruja...yer lah...org bagi free kot..takkan kita tak best kan...but lepas dia dah bagi harapan...dah bagi aku seronok....dia lupakan aku mcm tu..dia hilang dan tinggalkan harapan kosong...dan tinggal aku sepi...sorang...ermmm....aku dah bnyak kali sgt alami benda ni...dah serik..hati dah kebal...harapan yang diorang beri...banyak...tak kira dari wang ringgit harta benda sampai lah ke cinta...ermm...weii...aku jugak punya hati dan perasaaan....tak per..sekarang korang mainkan hati jiwa dan perasaan aku...1 masa tuhan akan balas semuanya...bak kata adik aku..KARMA ITU ADA....jadi kau pergilah sejauh mana punn....1 masa kau akan rasa apa yang kau buat pada org...


hidup ni berpusing umpama roda....banyak benda yang sama akan berlaku...jika perkara yang mengecewakan yang berlaku...mungkin agak menyakitkan pada kali pertama..tapi bila roda berpusing sakit itu hilang...dan 1 masa kekecewaan itu datang lagi..tapi kali ini..sakit nya kurang...sbb kita dah bersedia dan dah pon tahu cara mengatasi kekecewaan itu... dan bila roda itu berpusing berpusing lagi..kita akan lebih berhati2 mengelak dari dikcewakan..tapi andai kekecewaan datang lagi...mungkin aku akan rasa kebal...dan dah tak rasa apa lagi..sbb aku dah rasa bnyk sgt....

tolong...jgn terlalu bagi harapan pada aku...sbb 1 masa harapan tu akan membunuh diri mu jua...

sekarang aku dah tak lagi pernah percaya pada harapan org lain...dia ckp dia syg aku ya kan shj...tapi hati aku tak pernah menerima..dia ckp dia nak beri aku itu ini..aku ya kan saja...tapi tak sikit pun tercuit rasa gembira aku...

kini apa yang mengembirakan aku hanyalah harapan yang aku sendiri dapatkan...dan bukan dari orang lain.....sesungguhnya di luar org nampak aku seorang yang gembira...riang..tp didalm...aku sunyi...aku sepii...aku sendiri....jatuh bangun ku...hanya tuhan yang tahu...

No comments:

Post a Comment