Tuesday, July 5, 2011

salah!

Semalam (5/7/11) ada kastemer yg cerewet..dan aku cerita pada bos aku...pastu dah abis cita sal tu...tetiba bos ckp ada kastemer komplen pasal aku yg aku agak bossi! ermm..aku bossie...serasa aku aku bukan mcm tu..tapi mungkin aku tak sedar kot..aku mana leyh nilai diri aku sendiri kan..mungkin pada wktu tu dan pada pandangan kastemer ni aku nampak mcm bossi!!...pada inchik kastemer sy mohon maaf...kalau sy ader menguriskan perasaan anda..tapi jujur sy katakan disini saya bukan lah bossi yang seperti inchik anggap tu..:) pada boss aku..thanks kerana memberi tahu..at least aku tahu kekurangan diri...ermm..pagi ni(6/7/2011) aku ternampak kat wall boss aku...

"kengkadang manusia mudah lupa... menuding jari telunjuk padahal tiga jari lagi menuding arah diri sendiri... mengetawakan org lain tanpa menyedari paku dulang paku serpih.. mengata orang padahal diri sendiri lagi lebihhh!!! Aku redha.. Allah Maha Kaya.. Aku bangga aku ingat Allah!!! aku bukan mereka!!!"

aku tak tahu dia tujukan pada siapa...tapi bila aku baca aku tersedar balik hal semalam...ermm..mungkin ada betoinya..aku terlalu menunding jari pad org lain...smpaikan aku tak sedar..4 jari dah berbalik pada aku..tapi aku bukan melayu mudah lupa yang lupa jasa org..aku bukan mcm tu..

ermm..tak guna aku menafikan apa yang org kata pada kau sebab mereka ada hak mereka untuk berkata tentang apa pun..cuma aku nak aku rasa mmg mana2 manusia org bangsa termasuk aku sendiri...kadang2 tak blh terima kekurangan org..walau pada mulut org tu ckp dia blh  terima...ermm...

bercakap pasal budi...ermm...kalau org mintak tolong kitaa....kita akan tolong sekali 2 kali 3 kali.....dan kita dianggap baik..mungkin untuk yang kali ke 4 bila dia mintak tolong kita cakap kita tak boleh tolong...segala kebaikan yg sebelum ni akan bertukar kepada...aku seorang yang tak mengenang budi..mintak tolong sikit tak boleh.... :)

memang dah lumrah dunia...aku sedang berusaha untuk merima lumrah ini..sbb aku tak blh ubah sesuatu mengikut keinginan aku...seperti yang aku mahu..sbb aku cuma manusia biasa..jadi...dengan cara diam..dan buat haluan sendiri...iru lebih baik..mcm kawan sekerja aku NISA..dia diam dan buat kerja dia..sekarang baru aku tahu..NISA bergerak dalm diri dan untuk dirinya sahaja...dan itu lebih menyenangkan org lain dari pada bergerak sambil memikirkan keadaan org lain...memikirkan perasaan org lain..thanks NISA...kamu dah jadi pedoman untuk aku ikut... :)

pada anda semua dan pada diri saya...ingt lah..tak da manusia yang sempurna...kadang2 ketidak sempurnaan tu lebih membahagiakan..jangan terlalu salahkan org lain..jgn terlalu berharap pada org lain...sbb kita hidup kena berdiri di kaki kita...:)

No comments:

Post a Comment